catalog_tyre_img_alt
Παρακαλώ , περιμένετεdotted
Καλάθι
#
53-4064
Το καλάθι σας είναι άδειο

Αξίζει πραγματικά η αναβάθμιση του intercooler

2051 Προβολές

Τα Intercoolers (ιντερκούλερ αυτοκινήτων) ή εναλλάκτες αέρα ή ψυγεία αέρα στα Ελληνικά, μπορούν να δώσουν νέα πνοή σε έναν τούρμπο κινητήρα, μπορεί ωστόσο και να μην σας δώσουν όλα όσα ονειρεύεστε.

Τίποτα δεν κάνει ένα αυτοκίνητο να ακούγεται πιο εντυπωσιακό από ότι οι λέξεις «υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας». Η ύπαρξη του τούρμπο θα ενισχύσει την απόδοση του αυτοκινήτου σας, θα μειώσει το μέγεθος του κινητήρα και θα αυξήσει την εξοικονόμηση καυσίμου. Αυτά είναι κάποια από τα τεράστια οφέλη ενός συστήματος που ουσιαστικά απλά συμπιέζει τον αέρα. Ο αέρας στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ντίζελ συμπιέζεται προτού ψεκαστεί στο καύσιμο. Όταν ο αέρας συμπιέζεται, τα μόρια του οξυγόνου πιέζονται πιο κοντά μεταξύ τους, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να προστεθεί περισσότερο καύσιμο στο μείγμα από ότι σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα ίδιου μεγέθους. Ουσιαστικά λαμβάνει κανείς μεγαλύτερη απόδοση από τον κινητήρα και περισσότερη ευχαρίστηση με τα ίδια χρήματα!

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι όταν αυτός ο αέρας περνά μέσα από τον υπερσυμπιεστή και συμπιέζεται, ανεβάζει πολύ θερμοκρασία. Ο ζεστός αέρας δεν είναι ότι καλύτερο για τον κινητήρα και ενδέχεται να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στη διαδικασία καύσης. Πώς λοιπόν μπορεί ο κινητήρας να διατηρήσει τον συμπιεσμένο αέρα κρύο; Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το σύστημα του intercooler του αυτοκινήτου. Πιο κάτω ο οδηγός μας θα σας εξηγήσει τι είναι το intercooler, πώς λειτουργεί και τα τυχόν προβλήματα που ενδέχεται να εμφανίσει το σύστημά του.

Τι ειναι το intercooler του turbo;


Όταν ο αέρας μπαίνει στον υπερσυμπιεστή του οχήματος, «συμπιέζεται» και στη συνέχεια, περνά στον κινητήρα υπό πίεση. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, όμως, θερμαίνεται υπερβολικά. Όταν ο αέρας θερμαίνεται, μειώνεται η πυκνότητα του. Ο σκοπός της χρήσης του τούρμπο είναι να συμπιέζει τον αέρα και να τον κάνει πυκνότερο, όταν όμως ο αέρας ζεσταθεί θα χαθεί μέρος της πρόσθετης ισχύος που αποδίδει το τούρμπο στον κινητήρα λόγω της αλλαγής της θερμοκρασίας. Για να κρυώσει αυτός ο αέρας, πολλοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες χρησιμοποιούν intercooler για να διατηρούν τον αέρα ψυχρό και πυκνό.

Πως λειτουργει το intercooler;

Πως λειτουργει το intercooler;

Το intercooler είναι βασικά ένα ψυγείο αέρα-αέρα. Στο ένα του άκρο, εισέρχεται ο ζεστός αέρας από το τούρμπο και καθώς περνά μέσα από το intercooler (ακριβώς όπως το νερό στο ψυγείο ενός αυτοκινήτου) ψύχεται. Αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται στη συνέχεια στον κινητήρα με πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία. Ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται ο ενδιάμεσος ψύκτης είναι η απλή φυσική: Ο ψυχρός αέρας είναι πιο πυκνός από τον θερμό, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει περισσότερο οξυγόνο στον ίδιο όγκο αέρα. Περισσότερο οξυγόνο στον ίδιο χώρο σημαίνει πιο αποδοτική καύση και καλύτερη απόδοση του κινητήρα.

Οι άνθρωποι συχνά αναρωτιούνται "αυξάνουν τα intercoolers την ιπποδύναμη;" Δυστυχώς, όχι, το intercooler του τούρμπο δεν προσθέτει ιπποδύναμη στο αυτοκίνητό σας. Παρ’ όλα αυτά, αυξάνει την απόδοση και βελτιώνει την απόκρισή του, μιας και το αυτοκίνητό σας έχει μεγαλύτερη πρόσβαση σε οξυγόνο, οπότε μπορείτε να το ρυθμίσετε να λειτουργεί πιο επιθετικά, χωρίς να διακινδυνεύετε εμφάνιση ζημιών στον κινητήρα σας.

Intercooler vs ψυγειο νερου

Η μάχη του αιώνα! (όχι ακριβώς). Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το intercooler αντικαθιστά το ψυγείο νερού του αυτοκινήτου. Η διαφοροποίηση είναι λίγο δύσκολο να δοθεί, μιας και το intercooler είναι, στην πραγματικότητα, ένας τύπος ψυγείου, ενώ και τα δύο κάνουν την ίδια δουλειά (ψήχουν). Η διαφορά μεταξύ του intercooler και του ψυγείου νερού, ωστόσο, είναι ότι τα ψυγεία νερού χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλα τα οχήματα για να διατηρούν τον κινητήρα δροσερό, ενώ τα intercoolers χρησιμοποιούνται ειδικά για να βοηθούν αυτοκίνητα εξοπλισμένα με υπερσυμπιεστή να παράγουν περισσότερη ισχύ. Τα αυτοκίνητα που πρέπει να παράγουν μεγάλη επιτάχυνση και ταχύτητα πρέπει να λαμβάνουν τη μέγιστη ποσότητα αέρα και το intercooler κάνει δυνατό ακριβώς αυτό.

Το ψυγείο νερού μπορεί επίσης να επηρεάσει τη θέση του intercooler. Κάποια αυτοκίνητα έχουν τοποθετημένο το intercoolers τους στο πλάι του εμπρόσθιου μέρους του αυτοκινήτου, γεγονός που ενδέχεται «χαλά» την εμφάνισή τους. Άλλες μάρκες επιλέγουν να τοποθετήσουν το intercooler τους δίπλα ή εν σειρά με το ψυγείο νερού. Τα intercooler μπορούν να τοποθετηθούν μπροστά ή πίσω από το ψυγείο νερού, ανάλογα με τις ανάγκες απαγωγής θερμότητας του κινητήρα.

Αξιζει η τοποθετηση ή αναβαθμιση του intercooler;


Το αυτοκίνητό σας μπορεί να διαθέτει υπερσυμπιεστή, αλλά είτε να μην συνοδεύεται από intercooler στο βασικό του εξοπλισμό, είτε να έχει ήδη. Υπάρχουν παρ’ όλα αυτά τρόποι τοποθέτησης intercooler για να ενισχύσετε την απόδοση του αυτοκινήτου σας. Ένα καλό intercooler στην ελεύθερη αγορά είναι εύκολο να αποκτηθεί, ενώ τα μοντέλα της αγοράς ενδέχεται να είναι ακόμα και καλύτερα από τα εργοστασιακά intercooler, που συνήθως είναι αρκετά μικρά σε μέγεθος.

Το βασικό πλεονέκτημα ενός intercooler είναι ότι έχει μικρότερη ευαισθησία στη θερμική εμβάπτιση (heat soaking – αύξηση της θερμοκρασίας λόγω μεταφοράς της από θέρμά τμήματα στον ίδιο χώρο), πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί το όχημα να παραμείνει στο δρόμο αγόνων επιτάχυνσης ή την πίστα αγώνων περισσότερο, χωρίς να χάσει ισχύ. Αν περνάτε κάθε Σάββατο στην πίστα ή πρόκειται να κάνετε οποιοδήποτε είδος αγωνιστικής οδήγησης, τότε το intercooler θα αυξήσει την ανθεκτικότητα του κινητήρα σας και ενδέχεται να σας δώσει το κάτι παραπάνω που χρειάζεστε.
Από μόνη της, η προσθήκη ενός μεγαλύτερου intercooler χωρίς καμία ρύθμιση στο όχημα, δεν θα προσφέρει απίστευτη ισχύ στον κινητήρα σας, παρά το αυξημένο οξυγόνο και τη θεωρητική αύξηση της απόδοσης. Η θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής θα είναι χαμηλότερη με αποτέλεσμα να είναι πυκνότερος, αλλά ένα πιο μεγάλο intercooler ενδέχεται να προσθέσει μια μικρή ποσότητα οπισθέλκουσας που θα αναιρέσει εν μέρη τυχόν κέρδη σε ισχύ. Τα πραγματικά οφέλη έρχονται από το συνδυασμό του συστήματος του intercooler με τη βέλτιστη ρύθμιση του κινητήρα. Ουσιαστικά, αξίζει τον κόπο να τσεκάρετε πόσο θα σας στοιχίσει το intercooler, αφού όμως σκεφτείτε πως ακριβώς επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητό σας.

Συνηθισμενα προβληματα του intercooler

Μιας και τα intercoolers είναι αρκετά απλά συστήματα, δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να πάνε στραβά. Τα προβλήματα συνήθως προέρχονται από λάθη κατά την εγκατάσταση ή από διαρροές. Πιο κάτω θα βρείτε κάποια από τα συνηθέστερα προβλήματα και τα συμπτώματα διαρροής του intercooler που ενδεχομένως, θα πρέπει να έχετε στο νου σας.

Διαρροες απο τους σωληνες

Από τα συνηθέστερα σημεία εμφάνισης προβλημάτων είναι οι ελαστικοί σωλήνες των intercooler και οι σφιγκτήρες που τους συγκρατούν στη θέση τους. Με την πάροδο του χρόνου το καουτσούκ φθείρεται και οι σφιγκτήρες ενδέχεται να χαλαρώσουν, γεγονός που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα διαρροές του συμπιεσμένου αέρα. Τι συμβαίνει όταν έχει διαρροές το intercooler; Το αυτοκίνητο γίνεται υποτονικό και πέφτει η απόδοσή του. Ακόμη ενδέχεται να ακουστεί και ένας ήχος «σφυρίγματος» (αν και όχι πάντα), από τον αέρα που διαφεύγει κατά την οδήγηση. Αν και δεν είναι ότι καλύτερο, μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο και με σπασμένο intercooler, απλά η απόδοσή του δεν θα είναι η συνηθισμένη.

Ευτυχώς, οι επισκευές είναι αρκετά απλές – θα πρέπει να αγοράσετε καινούριους σωλήνες και σφιγκτήρες. Η επισκευή του intercooler του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει είτε από εσάς, είτε σε κάποιο συνεργείο.

Ζημιες απο χτυπηματα

Συνηθισμενα προβληματα του intercooler

Μιας και τα intercoolers βρίσκονται στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου, είναι επιρρεπή στις ζημιές από μικρές συγκρούσεις ή χτυπήματα, ειδικά από πέτρες και σκουπίδια του δρόμου.

Αυτές ενδέχεται να βλάψουν τα ευαίσθητα πτερύγια ψύξης του, μειώνοντας την απόδοση ψύξης του intercooler και σε ακραίες περιπτώσεις να βλάψουν τους σωλήνες μέσω των οποίων περνά ο συμπιεσμένος αέρας.
Η συνηθέστερη επίπτωση είναι να έχει το intercooler μειωμένη απόδοση, με αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα εισαγωγής. Στη χείριστη των περιπτώσεων, ενδέχεται να σπάσει το ίδιο το intercooler και να έχετε διαρροή συμπίεσης. Δυστυχώς, τότε θα χρειαστεί ένα καινούριο intercooler, μιας και η επισκευή του μπορεί να είναι δύσκολη και σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει αποτέλεσμα.

Μολυνση απο λαδι

Μιας και ο αέρας που εισέρχεται στο intercooler έρχεται απευθείας από τον υπερσυμπιεστή, τυχόν προβλήματα στο τούρμπο είναι πιθανό να επηρεάσουν και το σύστημα ψύξης του αέρα. Για παράδειγμα, αν το τούρμπο παρουσιάζει διαρροές λαδιού λόγω φθαρμένων τσιμουχών, είναι πιθανό αυτό το λάδι να περάσει μέσα στο ίδιο το intercooler.
Αυτό σημαίνει ότι το λάδι θα συγκεντρωθεί στο κάτω μέρος του, μειώνοντας την απόδοσή του. Ο συμπιεσμένος αέρας θα περιέχει επίσης ατμούς λαδιού που θα επιδράσουν αρνητικά και την απόδοση του κινητήρα.

Για να ελέγξετε αν έχει συμβεί κάτι τέτοιο, αφαιρέστε τους σωλήνες του intercooler και ελέγξτε για σημάδια λαδιού. Αν βρείτε σημάδια, αφαιρέστε το intercooler και ξεπλύνετε το με απολιπαντικό κινητήρα, μέχρι να φύγει όλο το λάδι από το εσωτερικό του intercooler.

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα