catalog_tyre_img_alt
Παρακαλώ , περιμένετεdotted
Καλάθι
#
96-4722
Το καλάθι σας είναι άδειο

Διαφορικό αυτοκινήτου: τι είναι, πώς λειτουργεί και ποια είναι τα συμπτώματα ζημιάς

69 Προβολές

Από τα πρώτα χρόνια της εμφάνισης των αυτοκινήτων, έγιναν κατανοητές κάποιες ιδιαιτερότητες στην κίνησή τους. Με πιο απλά λόγια, παρατηρήθηκε πως όταν στρίβει το όχημα οι τροχοί που βρίσκονται στην έξω πλευρά της στροφής πρέπει να καλύψουν μεγαλύτερη απόσταση από αυτούς της μέσα, οπότε θα πρέπει να γυρνούν γρηγορότερα. Ακόμη και στην ευθεία όμως αν κάποιος από τους τροχούς με την κίνηση, πέσει σε κάποια λακκούβα και δεν έχει τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει την ταχύτητα περιστροφής του, ολόκληρο το αυτοκίνητο θα τρανταχτεί και θα χάσει τη θέση του στο δρόμο. Η λύση που βρέθηκε ήταν το διαφορικό του αυτοκινήτου.

Τι είναι το διαφορικό;

Το διαφορικό του αυτοκινήτου είναι ένας μηχανισμός που επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται με διαφορετικές ταχύτητες, κυρίως κατά στις στροφές, βελτιώνοντας έτσι την οδική συμπεριφορά του οχήματος. Η λειτουργία του βασίζεται στην κατανομή της ροπής στρέψης ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών. Η εφαρμογή του διαφορικού γίνεται τόσο στα οχήματα με εμπρόσθια ή οπίσθια κίνηση όσο και στα τετρακίνητα φυσικά με διπλό διαφορικό.

Υπάρχουν φυσικά πολλά είδη διαφορικών λόγο της εξέλιξης της τεχνολογίας. Επιγραμματικά κάποια από αυτά είναι:

  1. Διαφορικά με αναστολέα. Όταν χρειαστεί σταματά μερικά η εντελώς η λειτουργία τους με το χέρι ή ηλεκτρονικά.
  2. Διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης. Χωρίζονται σε διαφορικά με πολύδισκους συμπλέκτες που λειτουργούν ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες και σε διαφορικά με ατέρμονες οδοντωτούς τροχούς (Torsen).
  3. Διαφορικά συνεκτικής σύζευξης. Που ελέγχουν ταυτόχρονα τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα και τη συμπεριφορά του οχήματος
  4. Και τέλος ο ποιο σύγχρονος τύπος με ηλεκτρονικό έλεγχο στο διαφορικό μηχανισμό

Πώς δουλεύει το διαφορικό;

Διαφορικό αυτοκινήτου

Ένα απλό διαφορικό αποτελείται από το καβούκι, το περίβλημά του δηλαδή, τον κεντρικό άξονα ή τον άξονα μετάδοσης κίνησης του αυτοκινήτου, που λαμβάνει την κίνηση από το κιβώτιο ταχυτήτων, το πινιόν είναι ένα κωνικό γρανάζι, την κορώνα, που είναι μια κωνική οδοντωτή στεφάνη, θήκη του πλανητικού μηχανισμού, τον άξονα δορυφόρων, τους πλανήτες που είναι και αυτοί κωνικά γρανάζια, τους δορυφόρους που είναι επίσης κωνικά γρανάζια και την έξοδο προς τροχούς, δηλαδή τα ημιαξόνια ή τον άξονα. Ουσιαστικά, ολόκληρο το σύστημα συνεργάζεται και λαμβάνοντας την κίνηση από το κιβώτιο ταχυτήτων με τη χρήση των κωνικών γραναζιών, αλλάζει τη ροπή στρέψης ανά τροχό με βάση τις αντίστοιχες ανάγκες.

Διαφορικό αυτοκινήτου: θόρυβος και άλλα συμπτώματα βλάβης

Ο θόρυβος στο διαφορικό του αυτοκινήτου μπορεί να είναι ένδειξη για μια σειρά από πιθανές βλάβες. Συχνά, ο ρυθμικός θόρυβος στο διαφορικό αυτοκινήτου που εντείνεται κατά την επιτάχυνση, δηλώνει φθορά στους συνδέσμους μετάδοσης ροπής. Αν ο θόρυβος εμφανίζεται κατά το στρίψιμο, υποδηλώνει πρόβλημα με τα ημιαξόνια. Επίσης, προβλήματα στο διαφορικό μπορεί να δηλώνουν και η μείωση της επιτάχυνσης του οχήματος, καθώς και οι κραδασμοί κατά το ξεκίνημα της κίνησης. Φυσικά, μπορεί απλά να χρειάζονται αλλαγή οι βαλβολίνες του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε τακτικά το αυτοκίνητο για τυχόν θορύβους και να αναζητείτε τη βοήθεια ενός ειδικού μηχανικού για τη διάγνωση και άμεση επισκευή τυχόν βλαβών.

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: